Schade? We helpen je graag.

Een ongeval of schade?
Meld je schade eenvoudig via KBC Mobile of Touch. Zo hebben we meteen alle info en nemen we snel contact op.
Liever niet online? Bel, mail of kom gerust langs.
Een schade of ongeval aangeven?
Kies wat voor jou het makkelijkste is. Een ziekenhuisopname, ongeval of woningschade kan vlot digitaal.
1. Via je smartphone (KBC Mobile)
- Tik op het Kate-icoon rechtsboven en zeg dat je schade wil aangeven. Kate helpt je stap voor stap.
- Of, tik op 'Mijn KBC', kies je verzekering en geef je schade aan.
2. Via je pc of tablet (KBC Touch)
Log in en kies het domein (Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming). Kies daarna de verzekering.
3. In ons kantoor
Bel naar 015 41 76 10 of mail naar insura@verz.kbc.be. Of loop gewoon even binnen. We regelen het graag samen met jou.
Welke schade kan je online aangeven?
In KBC Mobile of KBC Touch kun je volgende schade eenvoudig aangeven:
- Een hospitalisatie
- Schade in je privésfeer of een ongeval
- Schade aan je woning (brand, wateroverlast, natuurgeweld, ...)
- Schade of pech met je auto, bromfiets, fiets of ander voertuig.
Wat hebben we nodig?
Om je snel te helpen, hebben we nodig:
- Datum van je schade of ongeval
- Korte omschrijving van de schade( bv. waterschade, glasbreuk, brandschade)
- Foto’s en eventueel andere bewijsstukken
Bezorg dit via KBC Mobile, KBC Touch of bel het KBC callcenter 016 24 24 24. Wij doen de rest.
Bij een verkeersongeval
Bezorg ons zo snel mogelijk:
- Ingevuld Europees aanrijdingsformulier
- Nummer van het proces-verbaal
- Kopie van uw verklaring aan de politie
Kwetsuren?
- Raadpleeg een arts (spoedarts of huisarts)
- Bewaar de medische attesten, maak een kopie van alle dokters en apothekersrekeningen en een overzicht van alle kosten
- Kreeg u het ongeval op weg van en naar het werk, verwittig dan uw werkgever.
Word je gedagvaard voor de politierechtbank? Bezorg ons:
- Kopie van de dagvaarding
- Naam en adres van uw advocaat (indien geweten)
- Kopie van de vaststelling van overtreding (die ontvang u per post na de overtreding)
Invullen Europees aanrijdingsformulier (EAF)
Dankzij de gerichte vragen op het Europees aanrijdingsformulier kunnen verzekeraars snel uitmaken wie waarvoor verantwoordelijk is.
- Deel 1: de voorkant, die door beide partijen moet worden ingevuld op het moment van het ongeval.
- Deel 2: de achterkant, die u moet invullen voor u het formulier aan uw verzekeraar afgeeft.
In het eerste deel zijn er twee aparte gedeeltes (A en B, één voor elke chauffeur), een centrale kolom waar kruisjes moeten gezet worden en tot slot een vakje waarin een schets kan gemaakt worden van het ongeval.
Bij een hospitalisatie
Vanaf 3 maanden voor de opnamedatum kunt u de aangift doen. U kan dit ingeven in KBC Touch of KBC Mobile of u kan bellen naar het callcenter op 016 24 24 24 (werkdagen van 8 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur).
Hou alvast volgende informatie bij de hand:
- Naam van de persoon in uw gezin dat wordt opgenomen - AssurCard-nummer (enkel bij aangifte bij callcenter)
- Reden (aandoening) van de opname
- Naam van het ziekenhuis
- Opnamedatum
- Rekeningnummer waarop de kosten worden teruggestort
De meeste opnames kunt u aangeven in KBC Mobile of in KBC Touch:
zoals een bevalling, een ongeval, een ingreep of behandeling van ziekte.
In slechts enkele gevallen moet u bellen: zoals een hospitalisatie in het buitenland, een thuisbevalling, of als uw hospitalisatie-verzekering niet zichtbaar is in de app.